Urbaani kyläpankki yhteistyökumppaniksi

Kategoria: Nextmile
Tagit: , , , , , , , , , , ,
Julkaistu: 8.5.2018




Nooa Säästöpankin internetsivuilla kerrotaan, että kyseessä on “urbaani kyläpankki”. Oiva mielikuva, jonka ymmärrän viittaavan ihmislähtöiseen asiakaspalveluun.

Minun on määrä haastatella kyseisen kyläpankin toimitusjohtajaa, Esa Jänttiä. Pohdin nettisivujen jättämää muistijälkeä ennen haastattelua – pitääköhän asiakaslähtöisyys kutinsa vai onko langan päässä sittenkin jäykkä korporaatio?

Toimitusjohtaja Esa Jäntti, 45, vastaa puhelimeen. Nuorekkaaseen tapaan puhuva johtaja toimi ennen nykyistä tehtävää rahoitusalan ja asiakasmyynnin johtotehtävissä. Kun päädymme puhumaan Jänttiä innostavista asioista, niin ymmärrän yhtäläisyyden hänen ja “urbaani kyläpankki” – mielikuvan välillä.

 

Asiakaslähtöisyyttä pankissa ja pallokentällä

Jalkapalloa harrastava Jäntti mainitsee pankkialan muutoksen päivänpolttavaksi innostuksen aiheeksi. Hän puhuu pankkipalvelujen digitalisaatiosta ja tämän muutoksen tuomista mahdollisuuksista. Samalla toimitusjohtaja toteaa, että pankkitoimintaa on kehitettävä ihmisten ehdoilla.

– Toimintaa ei voi vain tehostaa, vaan pankkien tulee kehittää palveluitaan ihmislähtöisesti. Digitaalisuus mahdollistaa paljon, mutta harjoittelemme Nooa Säästöpankissa myös sitä, että asiakaskohtaamiset olisivat parempia ja saisimme niissä asiakkaan kanssa aikaan enemmän kuin ennen.

HooGee:n tyttöjoukkuetta luotsaava Jäntti näkee ihmislähtöisyyden tärkeäksi myös pallokentällä. Puhumme ensin valmentajalle merkittävistä asioista ja hän kertoo ajattelevansa elämää perheensä kautta. Sitten siirrymme jalkapallon pariin ja Jäntti kertoo kuinka nuorten pelaajien kehittyminen tuottaa hänelle suurta iloa.

– Pidän erityisesti siitä, kun näen pelaajien kehittyvän hyvässä valmennuksessa. Ihmisissä on valtavasti potentiaalia ja jokaisella heistä on oma tarina kerrottavana. Tämän vuoksi läsnäolo on valtavan tärkeää niin valmentajana, kuin työelämän tehtävissä. Pelaajaa voi auttaa vasta sitten, kun on kuunnellut häntä ja ollut hänen kanssaan.

 

Pankkipalveluita kaikkiin elämänvaiheisiin

Esitän Esa Jäntille kysymyksen, joka johtaa keskustelumme Nextmile-palvelun pariin. Nooa Säästöpankki on Nextmilen uusi yhteistyökumppani. Pankki tarjoaa asiakkaillemme sekä asiantuntijatietoa, että pankkipalveluita.

Jäntti kertoo pitävänsä erityisesti siitä, että Nextmile-palvelu on kohdistettu suurille ikäluokille ja pyrkii vastaamaan kohderyhmän tarpeisiin laaja-alaisesti. Haastateltavan mukaan yhteiskunnassa ajatellaan usein vain nuoria ja työikäisiä. Suuret ikäluokat jäävät näin ollen vaille huomiota.

– Suurten ikäluokkien huomioonottaminen merkitsee osaltaan sitä, että palveluiden tarjoamisen lisäksi on kerrottava miten, esimerkiksi digialustoilla olevia palveluita käytetään ja mistä ne voi löytää. Meillä on pankissa myös työntekijöitä kaikista ikäryhmistä, jotta voisimme ymmärtää ja palvella mahdollisimman hyvin asiakaskuntaamme, Jäntti jatkaa.

Toimitusjohtaja kehuu haastattelun aikana työntekijöitään. Erityisesti hän kertoo työntekijöidensä omaavan palvelualttiutta, joka tarvittaessa konkretisoituu asiakkaan kodissa tapahtuvana tapaamisena.

– Meillä on todella taitavia työntekijöitä ja heidän vahvuus on empatiakyky. He tahtovat kohdata ja puhua asiakasta askarruttavista kysymyksistä. Tarvittaessa asiakaspalvelijamme tulevat kotiin tapaamaan, jos se auttaa asioiden käsittelyä.

 

“Urbaani kyläpankki”

Puhelinhaastattelu päättyy ja käyn tapani mukaan läpi aiheita mistä voisin aloittaa kirjoittamisen. “Urbaani kyläpankki” – käsite ei jätä rauhaan. Sanat painuivat muistiini haastattelun taustatyötä tehdessäni ja yhä edelleen mietin niitä. En tiedä johtuuko muistijälki käsitteeseen liittyvästä ristiriidasta vai jostain muusta, mutta markkinoinnissa on onnistuttu ainakin minun kohdalla. Kyläpankki kaupunkiympäristössä kuulostaa hyvältä.

 

Liity mukaan Nextmile -yhteisöön. Seuraa meitä myös sosiaalisessa mediassa Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram niin saat tiedon tuoreeltaan mm. Nooa Säästöpankin tarjoamista suosituksista ja asiakaseduista. 

 

Varaa aika maksuttomaan oman talouden tuokioon

Säästöpankin Oman Talouden Tuokio on mukava keskusteluhetki, jossa juttelemme sinun talouteesi liittyvistä haaveista, tarpeista ja mahdollisuuksista. Yhdessä keskustellen löydämme sinun elämääsi sopivan kokonaisuuden, jossa menot ja tulot kohtaavat. Ja tilaa jää myös elämästä nauttimiseen. Saatat yllättyä, mihin rahasi huolella suunnitellen riittävät. Jätä yhteystietosi alla olevaan lomakkeeseen niin olemme Sinuun yhteydessä ja jutellaan lisää.

* Annettua yhteystietoa käytetään vain Nooa Säästöpankin asiantuntijan toimesta ajanvaraamista varten. Nextmilen lähettämistä tiedoista ei tallenneta erillistä asiakasrekisteriä.

 

Eero on monenkirjavista vuorovaikutustilanteista ja ihmisyyden syvämerkityksistä innostuva teologi. Lukkarinrakkautta hän tuntee kaikkeen askelta keventävään musiikkiin. Eero toimii Nextmilessa Communication Officerina. 
%d bloggaajaa tykkää tästä: