Työterveyslaitos

Työn imua uran seniorivaiheeseen

Työelämän siirtymiin liittyvät kysymykset ja pidempien sekä ehyempien työurien tavoittelu on ajankohtaisempaa kuin koskaan aikaisemmin taloudellisen kestävyyden turvaamiseksi.

Ihmiset säilyvät terveinä ja toimintakykyisinä huomattavasti aiempaa kauemmin. Yhteiskunnassa tarjottavat roolit sekä hallinnon ja tukijärjestelmien rakenteet eivät kuitenkaan ole ehtineet muuttua vastaavasti.

Ratkaisuna eläkeikää lähestyvien työntekijöiden työhön osallistumisen tukemiseksi ja työn imun vahvistamiseksi kehitimme Työn imua uran seniorivaiheeseen -menetelmän työpaikoille.

Tutustu menetelmään tarkemmin: www.ttl.fi

Salla Toppinen-Tanner

Salla Toppinen-Tanner

Asiantuntija

Johtava asiantuntija, PsT.
Salla johtaa Työterveyslaitoksella Työuran taitekohdat ohjelmaa, jonka tavoitteena on  parantaa työuran hallintaa ja kehittää palvelujärjestelmien tukea työuran eri vaiheissa.

salla.toppinen-tanner@ttl.fi

Katja Kärkkäinen

Katja Kärkkäinen

Työurajohtamisen erityisasiantuntija

Erityisasiantuntija, KTM.
Katja kehittää Työterveyslaitoksella työurajohtamisen työkalupakkia, joka tarjoaa työpaikoille työntekijälähtöisiä vaikuttavuustutkittuja ryhmämenetelmiä työuran eri taitekohtien tueksi.

katja.karkkainen@ttl.fi

Been there, done that

Asiakkaan polun rinnalle yrityksissä on noussut ns. työntekijän polku. Sen nähdään usein alkavan siitä hetkestä, kun työsuhde alkaa ja päättyvän työsuhteen päättymisen myötä. Yhä useammin polun alkupäänä nähdään kuitenkin myös jo rekrytointiprosessi. Iso haaste...

lue lisää

Eläköityvät ovat yritysten hyödyntämätön voimavara

Tuetaanko työntekijöitä suunnittelemaan tulevaisuuttaan? Loppuuko tuki siinä kohdassa, kun eläkeikä lähestyy? Suomalaisyrityksissä työntekijöitä kannustetaan kehittymään ja jakamaan osaamistaan kouluttamalla ja tarjoamalla uusia vastuutehtäviä. Työvuosien karttuessa...

lue lisää

Urbaani kyläpankki yhteistyökumppaniksi

Nooa Säästöpankin internetsivuilla kerrotaan, että kyseessä on “urbaani kyläpankki”. Oiva mielikuva, jonka ymmärrän viittaavan ihmislähtöiseen asiakaspalveluun. Minun on määrä haastatella kyseisen kyläpankin toimitusjohtajaa, Esa Jänttiä. Pohdin nettisivujen jättämää...

lue lisää